Lovecrose – Végtelen mint az óceán (2023)

Album: Végtelen mint az óceán

Előadó: Lovecrose

Megjelenés ideje: 2023.11.03.

Kiadó: H-Music Hungary

Származás: Magyarország

1-2.jpg

Tökre szerencsésnek érzem magam, hogy a Lovecrose munkásságát szinte az elejétől végig kísérhettem a háttérből. Nyomon követhettem az elszántságukat, a kitartásukat, a fejlődésüket, az egyre kiforrottabb szövegeiket, s az egyre minőségibbre csiszolódó dalaikat, albumaikat. És amikor arra gondolok, hogy a Végtelen mint az óceán már a harmadik lemezük, amiről elsők között (vagy elsőként) írhatok, akkor elégedett s egyben elismerő mosolyra húzódik a szám sarka.

A Végtelen mint az óceán már tényleg egy összeszokott, összecsiszolódott csapat képét mutatja, a nem kicsit kiművelt nótákba pedig (szerintem) nem lehet belekötni. Bár ezúttal nincs akkora minőségi különbség, minőségi ugrás, mint anno az első (Alvilág és Ég) és a második album (Minden Lángol) között volt, ám ez valahol természetes és törvényszerű. Ettől még nagyon-nagyon komoly lett ez a dalcsokor.

Első olvasatra talán nem gondoltam túl erősnek a korong címválasztását (és ezt részint még most is tartom), ugyanakkor a dalokat többször megfülelve átjön és érthető a srácok döntése. Ha nem is minden dalban- és a szövegekben csak érintőlegesen jelenik meg, de az egész albumon átível ez az óceán, tenger, víz, hullám, sodrás motívum. Bár összehasonlíthatatlan a két együttes zenéje és szövegeik, az óceán szimbolika miatt néhány pillanatra még a Platon Karataev Partért kiáltó műve is eszembe jutott. S, ha már itt tartunk, nem mehetek el amellett sem, hogy az AWS szintén harmadik lemeze, a Kint a vízből is hasonló megközelítésű albumborítót kapott. Persze, ez csak véletlen egybeesés. Oké, én amúgy nem annyira vagyok a képregény-szerű rajzolt borítók híve, azt el kell ismerni, hogy a Végtelen mint az óceán esetében nagyon pofás lett a megvalósítás, méltó módon illik ez a front a koronghoz és mondanivalójához.

No, de térjünk át a muzsikára, mert az itt a lényeg! Ezúttal is 11 db igazi, mai, modern, magyar metalcore tételt kapunk, és ezúttal még a korábbiaknál is kevesebb időnk van a pihenésre. A pihenő időn kívül pedig a Minden lángol albumra még jobban jellemző slamplerekből, enyhén elektronikus és billentyűs részekből ezúttal kevesebb van – vagy, ha nem is kevesebb, az ilyen hangzás sokkal organikusabban simul bele a Lovecrose-féle muzsika egységébe. Példának ott van A sors bírál elben hallható, ütemes prüntyögés, sípolás, vagy a Míg lüktet a vér nóta zongorás introja, ami egyébként egy lelket simogató feloldozás, beékelve a számos veretes durvulás közé. A billentyűs részek mellett ezen az albumon egyébként a tiszta énekkel bíró refrének is természetesebben érkeznek meg a nótákban. Itt említhető többek között az albumot záró Határtalan, a korábban single-ként már megjelent Vakon futunk vagy a Létezned kell. Utóbbi egyébként amellett, hogy szép kis matekozós (már-már progos) momentumokkal bír, a refrénje bennem a 1990-es és 2000-es évek fordulójának legjobb pop slágereit idézte meg. És én ezt pozitívumként mondom! Napokig csak ezt a refrént dúdoltam. Köszi srácok…

Ezen a korongon tényleg nincs alibizés. Mondhatjuk úgy is, hogy minden nóta „megéri a maga pénzét”. A Rossz utakon a nevével ellentétben igenis jó (bocsánat…), egy tipikus Lovecrose-nyitány, A sors bírál el egy amolyan szorongást, frusztrációt és minden egyéb szart magunkból koncerten kitombolós szám, a Szemvillanás és A mélyben vár dalokban pedig az a szívemhez igen közel álló epikusság köszön vissza, amit anno már az előző album Árulás című nótájában is hallhattunk. Örülök, hogy Lovecrose-ék ebbe az irányba is kicsit eltolódtak zeneileg, mert nagyon jól áll nekik. Ahogyan az is, amikor csak kapkodjuk a fejünket, annyi témát gyúrnak bele egy dalba, például a Taposolba. Ez is kijött anno single-ként, nem véletlenül kapott black-metalos frontot. De a blackes hatású témák hamar derékból hajlongós deathcore-ba váltanak át, amig végül nagyívű refrénekbe alakulnak. Körülbelül hihetetlen, hogy Márk mit művel a hangjával ebben a számban (egyébként ilyen téren akár mindegyik tételt ki lehetne emelni). Azt meg szinte meg se kéne említenem, hogy a többiek milyen zeneiséggel, ötletgazdag módon csapatják a hangszereiken. Egyszerűen kurv@ jó és minőségi, amit csinálnak!

Nem én lennék, ha nem ragadnám meg az alkalmat egy kis szubjektivitásra; muszáj kiemelnem a kedvenceimet. A Mosson el mindent szigorú, merev kezdő riffjei rögtön gonosz arccal való bólogatásra késztetik a hallgatót és itt is ötletes a kis billentyűs beköszönés. Nem véletlen a dühös headbang-elés, Márk ebben a dalban olyan dolgokról énekel, amit szerintem mindannyiunk magáének érezhet. S a mostanában folyamatosan, drasztikusan változó világban talán egyre többször gondolunk arra, hogy bár elmosná egy (újabb) özönvíz ezt az egész sz@rságot, ami itt van körülöttünk. A már említett záróakkord, a Határtalan (szintén) egy Lovecrose magnum opus. Hallgatása közben lelki szemeim előtt látom, ahogy koncerteken megindul a szaltózva mosh-olás a visítva éneklős „Generációóóóó!” részre. Viszont témája miatt az abszolút favoritom a Nem tűnhetünk el. Többször kirázott a hideg hallgatás közben. Amellett, hogy a mondanivaló ötletesen összecseng a Minden lángol lemez Világosság számával, szerintem nagyon sokan vagyunk olyan alkotó emberek, akikben ott van az a feszültség, ami a Nem tűnhetünk el kinyilatkoztatásában hallható. Hányan rohadunk valamilyen gyárban, irodában, akárhol a semmiért? Hányan szürkülünk bele a mindennapokban? Hányan dolgozunk heti 40-50 órát valamilyen bull shit helyen azért, hogy az igazi vágyainkra, álmainkra, az alkotásra csak heti néhány óra jusson? Számos hasonló és ettől eltérő gondolat jelenhet meg hallgatás közben, de szerintem kevés olyan ember van, aki ne találná meg magát az alábbi sorokban:

Alkotni születtünk, hogy lássanak,

Nem tűnhetünk el üresen és nyomtalan…

215a8266-edit-1.jpg

Végezetül, (szubjektív!) építő jellegű kritikaként: a szövegek tényleg lemezről-lemezre egyre jobbak és kiforrottabbak, ugyanakkor olykor-olykor (egyre ritkábban) megragadnak egy felszínes, teljesen megfelelő és okés, ám néha mégis klisés szinten. Ha ebben sikerül elmozdulni a jövőben egy elvontabb, mélyebb, költőibb irányba, akkor a következő album még jobb és még tökéletesebb lehet.

Összességében a Végtelen mint az óceán egy igazi, minőségi metalcore slágergyűjtemény, amit én bátran merek ajánlani a műfaj szerelmeseinek, de az éppen metal zene felé terelődő embereknek is. Csalódás kizárva!

Pontozás: 9/10

Írta: eNVé

Lovecrose elérhetőségek:

Facebook × Instagram × Spotify × YouTube × Tiktok

 

Közeli esemény:

Lemezbemutató a Dürer Kertben! (2023.11.24.)

 

Lovecrose tartalmak a MusicTunnel-en:

Interjú és dalpremier 2022 augusztusából

A hónap 12 dala (2022.04.) – vendég: Horváth Bence

Minden Lángol (2020) kritika

Interjú 2020 novemberéből

 

Facebook oldalunk

Mi is a MusicTunnel?

A MusicTunnel egy zenei webzine hazai és külföldi zenészekről, zenekarokról. Egy jó kis úszás a zenei stíluskavalkádok tengerében, kompromisszumoktól, kötöttségektől mentesen, falak és határok nélkül.

Címkék

2020 (18) 2021 (22) 2022 (18) 2023 (8) 30y (5) acoustic (3) ahriman (3) akusztikus (3) alter (4) alternatív (18) alternative (8) alternative pop (3) alternative rock (9) alternatívrock (7) alternatív rock (7) ambient (6) ambient folk (3) apey (5) atmospheric black metal (3) atrox trauma (4) autentikus (3) avantgarde (5) aws (3) Az Elmélkedés Színtere (7) Az Események Színtere (11) A beszélgetések színtere (43) a dal (3) A Figyelés Színtere (7) A Hallgatás Színtere (85) a hónap 12 dala (11) bakos attila (3) BÁL (3) balaton (3) black (3) black metal (24) blahalouisiana (4) blues (3) bohemian betyars (3) bordó sárkány (3) boru (3) budapest (6) country (3) csángó (4) cz k sebő (3) dalpremier (3) dark synth (3) deathcore (4) death metal (15) doom (4) doom metal (9) doromb (4) dürerkert (3) dürer kert (3) dvvad (3) edge records (3) ék (3) electronic (16) entrópia architektúra (3) error (3) ethno (3) eurovíziós dalfesztivál (3) experimental (3) fatal (3) fatal error (3) fekete zaj (9) felső tízezer (3) film (6) finnország (4) folk (38) folkmusic (12) folk music (3) főoldal (150) Gramofon (82) groove metal (3) grunge (4) hammer (4) hammerworld (6) hardcore (8) heavy metal (6) hip-hop (3) hip hop (3) hódmezővásárhely (3) horváth martina (3) hungarian (8) hungary (9) indie (8) indie rock (4) industrial (4) instrumental (3) interjú (9) interview (5) jazz (4) kátai tamás (10) kies (3) Kino (7) klip (3) knapp oszkár (3) koncert (3) kontraszt (7) lazarvs (3) live (5) Lóca (7) lovecrose (4) lowland fest (3) magyar (14) magyarország (10) margaret island (4) math metal (3) megtűrtek (4) melodeath (3) melodic death metal (5) metal (48) metalcore (6) mezolit (4) modern (7) modernmetal (7) modern metal (12) moldvai (4) music (16) musictunnel (5) musictunnelblog (3) napinépi (6) needless (3) neofolk (5) nép (6) népdal (3) népdalénekes (3) népitititá (5) néptánc (4) népzene (21) nest of plagues (3) nova prospect (3) nuclear blast (4) Otthon (148) pagan (4) paganfolk (3) phrenia (3) platon karataev (6) Pódium (11) pop (17) popmetal (3) poppunk (5) poprock (5) pop metal (3) pop music (4) pop punk (5) pop rock (5) post (3) post black metal (3) post metal (4) post punk (6) post rock (5) poszt (3) poszt rock (4) power metal (3) progressive (5) progressive metal (5) psychedelic (6) psychedelic rainbow warrior peace force (3) pszichedelikus rock (4) punk (20) punkrock (3) punk rock (5) quiet kid (3) rap (6) rap metal (3) rengeteg (3) road (3) rock (39) rock n roll (5) róka hasa rádió (3) season of mist (3) shell beach (3) sludge (3) sludge metal (3) sokat (3) stoner (4) stoner metal (3) symphonicmetal (3) synth (3) synthpop (3) szalai anna (4) szeged (6) szégyen kazetták (3) szellem (4) szellem zenekar (3) szóltak (3) Társalgó (40) techno (8) the devils trade (3) thrash metal (10) thy catafalque (8) tiansen (3) trap (3) trillion (3) tunnel (5) úrfi (3) useme (4) vadak (3) varkocs (3) vhk (3) világzene (9) world (4) worldmusic (5) world music (4) zene (8)
süti beállítások módosítása